מתי מתאים

מתי מומלצת הסרת גידולים בשיטת מוז

למרות יעילותה של שיטת מוז, לא כל גידול מחייב שימוש בשיטה זו. ישנם מספר מקרים בהם קיימת הוריה לניתוח מוז:

  1. גידולים בפנים: כאשר הגידול הסרטני מופיע על הפנים, ובעיקר באזור המצח, האף, גלגלי העיניים, הרקות, האוזניים והסנטר, טכניקת מוז מומלצת משום שהיא השיטה שמקטינה באופן משמעותי את גודלן ועומקן של הצלקות באזורים אלה.
  2. גידול נשנה: לעיתים, לאחר הסרת גידול מהעור, הגידול ממשיך לגדול מתחת לצלקת. הישנות זו מתרחשת בדרך כלל באופן בלתי צפוי, והגידול עשוי להסתתר מתחת לשתל או למתלה, כך שקשה יותר להגיע אליו ולהסיר את כולו. במקרה זה, שימוש בשיטת מוז מאפשר בחינה מדויקת של גבולות הגידול, והסרתו במלואו.
  3. גידול שלא הוסר בשלמותו: כאשר נעשה ניסיון להסיר גידול בשיטת ניתוח אחרת, אך הגידול לא הוסר בשלמותו, שימוש בטכניקת מוז מאפשרת הסרת כל הגידול בצורה מדויקת, והקטנת הסיכוי שהגידול ימשיך להתפתח.
  4. גידולים בעלי צורה בלתי מוגדרת: כאשר הצורה של הגידול אמורפית, טכניקת מוז מאפשרת להסירו באופן מדויק על פי גבולותיו, בעוד שניתוחים בשיטות אחרות יחייבו הסרה של רקמה בריאה מסביב לגידול.
  5. גידולים גדולים: כאשר גודלו של הגידול עולה על  2 ס"מ הסרתו תעשה באמצעות שיטת מוז.
  6. מחלות נלוות: אצל חולים אשר סובלים, בנוסף לסרטן העור, גם ממחלות נוספות כגון דיכוי של מערכת החיסון או תסמונת הנווס הבזלי, מומלץ על שימוש בניתוח בשיטת מוז.


סוגי גידולים המטופלים על פי שיטת מוז
סרטן העור הוא סוג שכיח של סרטן, אך למעשה מדובר בקבוצה גדולה של גידולים מסוגים שונים. ישנם מספר סוגים של גידולים אשר מטופלים באמצעות שיטת מוז, כאשר העיקריים בהם הם קרצינומה של תאי בסיס וקרצינומה של תאי קשקש

הסרת גידולים בשיטת מוז